شیعه ی واقعی به چه کسی می گویند؟

مقدمه

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
هر کس که به حق شیعه ی مولا باشد
در زندگی اش ساده و کوشا باشد
آن کس که به کاخ و صد محافظ دارد
با نام علی(ع) شریک اعدا باشد
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

شیعه به معنای پیرو است و اصطلاحا به کسی اطلاق می شود که دنباله رو حضرت علی علیه السلام باشد .

بر این اساس آیا من و امثال بنده که رنگ و بویی از حضرت علی در هیچ یک از ابعاد زندگی مان یافت نمیشود را هم می توان شیعه نامید؟...

آخرین تغییرات:
توسط
نسخه چاپی شعر
شیعه کیست و باید چگونه باشد؟
شیعه باید در امور معنوی
از علی دائم نماید پیروی
شیعه یعنی: صاف و صادق در کلام
در عمل هم تابع امر امام
شیعه یعنی: پیرو زهرا شدن
با حیا در کوچه ها پیدا شدن
شیعه یعنی: روز و شب در بندگی
حق شناسی در تمام زندگی
شیعه یعنی: با توکل در حضور
دیدن دست خدا در هر امور
شیعه یعنی: ساده ای بی ادعا
روز و شب در خدمت خلق خدا
شیعه یعنی: با شعور و معرفت
اهل انصاف و گذشت و مرحمت
شیعه یعنی: در حقیقت یک کلام
آنکه دائم رفته دنبال امام
پس اگر حقی کسی زائل کند
ذره ای حتی اگر باطل کند،
گر به گفتارش نباشد حرف راست
خلق و خویش زشت و کردارش خطاست،
شهرتش دیگر یقینا شیعه نیست
پس ببین کردار او مانند کیست
مثل هر قومی عمل کرد آن دغل
جزء آن مسلک بخوانش در مثل
پس اگر دیدی منافق پیشه را
مثل گرگی در لباس بره ها
یا بدیدی می کند کس اختلاس
گر چه پوشد مثل روحانی لباس
یا بدیدی خوی اشرافی گری
در میان اهل وعظ و منبری
پس بدان این مدعی باشد بدل
زهر ماری بوده در ظرف عسل
گوهر اصل و بدل باید شناخت
تا که ایمان را به شیطان ها نباخت
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

پی نوشت

چند جمله خدمت عزیزانی که در فراسوی مرزها به ایران به عنوان نماد اسلام و به خصوص پرچمدار شیعه نگاه می کنند:

ای مردم جهان !

لطفا اعمال ناشایست ما ایرانی ها را به حساب اسلام نگذارید

دوستان عزیز!
توجه داشته باشید ؛ وقتی کسی ادعا می کند که من شیعه ی علی هستم اما می بینید که رفتار و گفتارش  خلاف راه و رسم علی است در دروغ بودن ادعایش شک نکنید

در زمانه ای که بسیاری از مردم در تامین ابتدایی ترین امکانات و ضروریات زندگی دچار مشکل هستند اگر دیدید که آقایی  از زهد و ساده زیستی علی می گوید اما خودش سوار اتومبیل چند صد ملیونی است  و در قصری زیباتر از  قصر معاویه زندگی می کند یقین داشته باشید که شیعه نیست 

واعظی  که جهت سخنرانی و ارشاد و هدایت  مردم برای خود دستمزد تعیین می کند شیعه نیست

راستی!
آیا واقعا کسی نیست که از این واعظین معظم که پیشه ی خود را ادامه ی رسالت انبیا معرفی می کنند بپرسد که 'کدامیک از پیامبران و یا امامان معصوم برای هدایت مردم از ایشان مزد و پاداش می گرفته اند؟

مداحی که ملاکش جهت قبول دعوت برای مداحی در روضه ی امام حسین مقدار پولی است که در پایان دهه در پاکت می گدارند و به او می دهند شیعه نیست

مدیری که اختلاس می کند....
آقا زاده ای که رانت خواری می کند....
قاضی بی وجدانی که رشوه می گیرد و حکم ناروا صادر می کند
پزشکی که برای عمل جراحی بیماری مفلوک زیر میزی می گیرد
کارمندی که جلوی پای ارباب رجوعش سنگ  اندازی کرده و برای یک امضا ؛ هم وطن و هم مسلک خود را ماهها معطل و بلاتکلیف نگاه می دارد....
میوه فروشی که زیر و روی میوه هایش مثل هم نیست.....
فروشنده ای که دروغ می گوید....
شیر فروشی که به شیری که می فروشد آب اضافه می کند...
کاسبی که در هنگام معامله  اسکونت را لحاظ می کند....
و.....

اینها هیچکدام شیعه نیستند
لطفا حساب این افراد را از اسلام و تشیع جدا کنید

و البته هر کس زیر این آسمان آبی ؛ در هر کجای این کره ی خاکی مانند بنده و اکثر مردم ایران خود را شیعه می نامد اما هیچیک از خصلت های حضرت علی در وجودش نیست شیعه محسوب نمی شود بنابراین بی جهت منتطر شفاعت اهلبیت و رفتن به بهشت نباشد

برخی از علمای خوش انصاف شیعه با دیدن وضعیت رفتاری ما ایرانیان می گویند:
ما شیعه نیستیم ما محب  اهلبیت هستیم
بنده ثابت می کنم که اکثریت ما ایرانیان حتی محب اهلبیت هم نیستیم
زیرا گفته اند:

إنَّ الْمُحِبَّ لِمَنْ يُحِبُّ مُطِيعُ

محب تابع امر محبوب است
محب آنچه را که در دید محبوبش خوشایند نیست انجام نمی دهد

حال با وضع ناهنجاری که در جامعه ی ایران می بینیم آیا می شود باز هم ادعا کرد که ما محب اهلبیت پیامبر هستیم؟؟؟

به خدا آنچه من از مردم  ایران بینم
بدترین نوع نفاق است و مسلمانی نیست...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

شیعه یعنی چه؟
شیعه یعنی پیرو حضرت علی علیه السلام
لطفا اگر در این دوران شیعه ای سراغ دارید به مردم معرفی فرمائید
علی ابن رافع در دوران حکومت حضرت علی علیه السلام، مسئول بیت المال و کاتب امام بود.
در آن زمان در بیت المال، گردنبندی از لؤلؤ وجود داشت که از غنیمت‌های‌ جنگ جمل بود.
یکی از دختران امیرالمؤمنین علی علیه السلام به علی ابن رافع پیغام داد که گردنبند را به او امانت بدهد تا در عید قربان به گردن بیندازد و پس از سه روز برگرداند، با این ضمانت که اگر خسارتی دید، بهایش را بپردازد.
امیرالمؤمنین گردنبند را به گردن دخترش دید، آن را شناخت و از او پرسید:
« این را از کجا آوردی؟!»
او پاسخ داد:
« از علی بن ابی رافع، به عنوان عاریه گرفتم تا در عید از آن استفاده کنم و بعداً به او برگردانم.»
امام، علی بن رافع را احضار کرد و به او فرمود:
« آیا به مسلمانان خیانت می‌کنی؟»
او جواب داد:
« از خیانت به مسلمانان به خدا پناه می‌برم.»
امام فرمودند:
« پس چگونه بدون اجازه ی من و رضایت مسلمانان، گردنبندی را که در بیت المال بود به دخترم عاریه دادی؟»
علی بن رافع گفت:‌
« یا امیرالمؤمنین، او دختر توست؛ از من درخواست کرد که گردنبند را برای روز عید به او امانت بدهم؛ من هم دادم و خود نیز ضمانت کردم که آن را سالم به جایش برگردانم.»
امام به او فرمود:
« گردنبند را همین امروز به جایش برگردان و حواست باشد دیگر از این کارها نکنی که تنبیه می‌شوی.
دخترم نیز اگر گردنبند را به عاریه و با ضمانت نگرفته بود، سزاوار بود دستش به خاطر دزدی قطع شود؛ و در این صورت، او اولین زن از بنی هاشم بود که دستش به دلیل دزدی قطع می‌شد.
دختر امیرالمؤمنین ، به پدرش گفت:
« یا امیرالمؤمنین، من دختر تو و پاره ی تن تو هستم. برای استفاده از این گردنبند، چه کسی سزاوارتر از من است؟»
امام به او فرمود:
ای دختر علی بن ابی طالب، خودت را از مرز حق خارج نساز. آیا تمام زنان مهاجر و انصار در این عید می‌توانند مثل تو از چنین زینتی استفاده کنند؟»
سرانجام، علی بن ابی رافع گردنبند را از دختر امیرالمؤمنین گرفت و به بیت المال برگرداند.
منابع:
بحارالانوار، ج 41، ص 337، حدیث 22 ------ تنبیه الخواطر

دیدگاه و پیام شما

از اینکه دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارید، سپاسگزاریم.

نظر توسط محمد از کابل افغانستان

بابت اشعار زیبای تان تشکر فروان
در پاسخ به محمد از کابل افغانستان

نظر توسط

سلام بر شما برادر عزیر
ممنونم از اظهار لطف حضرتعالی

در پناه حق سلامت و موفق و سرافراز باشید
ان شاءالله